1

Algemene voorwaarden

Verzenden

Vanaf € 55,- GRATIS levering in België.
 
De verzending van je pakket is gratis in België vanaf € 55,-
Heeft jouw bestelling een totale waarde onder € 55,-? Dan bedraagt de verzendkost voor België € 6,95. 

De verzending van je pakket naar Nederland bedraagt steeds minstens € 12,95.
Momenteel kan er verzonden worden naar adressen in België en Nederland. Voor verzending naar andere landen kan je ons steeds contacteren via webshop@mimi.be.
 
Als verzendoptie kan je kiezen voor verzending aan huis door Bpost, een Bpostpakket automaat of Bpack@Bpost.  Je kan ook kiezen voor gratis afhaling in de winkel, indien alle artikelen uit jouw bestelling voorradig zijn in dezelfde winkel. De openingsuren van de winkels kan je hier terugvinden.

Wanneer je aangeeft te opteren voor verzending, verklaar je kennis genomen te hebben van de algemene voorwaarden van Bpost, deze zijn tevens hier terug te vinden. 

In het geval dat de verzendkosten hoger uitvallen dan aanvankelijk voorzien, kunnen we contact met je opnemen. Je hebt dan de mogelijkheid om je bestelling te annuleren als je dat wenst.

Levering

Wij proberen alle bestellingen binnen 1 à 3 werkdagen te verzenden. 
Gepersonaliseerde producten hebben een levertermijn van 4 à 20 werkdagen. Informeer gerust via webshop@mimi.be indien je graag de levertermijn van jouw bestelling wenst te weten. 

Zodra je pakje bij ons vertrekt wordt het doorgaans binnen de 1 à 2 werkdagen geleverd. 

Bpost informeert je op voorhand over de dag van levering van je pakket. Komt die dag niet uit? Geen probleem, tot op 30 minuten voor de levering kan je nog wijzigingen uitvoeren! Je kan het moment en het adres van levering laten wijzigen en je pakket :

  • afhalen in een Bpost postcentrum in de buurt,
  • laten leveren op een andere dag,
  • laten leveren op een ander adres of
  • laten neerzetten op een veilige locatie.
 

Op de dag zelf word je per e-mail of sms geïnformeerd over het tijdvak van 1 uur waarin je pakket zal aankomen. Check zeker ook je ongewenste mails of beter, download de Bpost app, registreer met je online shopping e-mailadres en je ontvangt automatisch je pakketnotificaties. 

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Geen probleem. Je pakket wordt bij je buur geleverd. Is deze ook niet thuis? Dan wordt je pakket naar een Bpost postcentrum in je buurt gebracht. Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen.

Verantwoordelijkheid bij ontvangst van bestellingen

1. Controle bij ontvangst: Bij levering van een bestelling is de klant verplicht om de inhoud van het pakket onmiddellijk te controleren en eventuele afwijkingen, zoals ontbrekende artikelen of beschadigingen, binnen 24 uur na ontvangst schriftelijk aan ons te melden via webshop@mimi.be.  

2. Onderzoek bij meldingen: Bij meldingen van ontbrekende artikelen wordt een onderzoek ingesteld. Wij kunnen in dit kader aanvullende informatie opvragen, zoals foto’s van de verpakking, het geregistreerde gewicht van het pakket en andere relevante details.  

3. Weging en onderzoek door de vervoerder: Het geregistreerde verzendgewicht van het pakket wordt als leidraad gebruikt bij het onderzoek. Indien nodig wordt een claim ingediend bij de vervoerder voor verdere opheldering.  

4. Geen verantwoordelijkheid zonder bewijs: Wij zijn niet aansprakelijk voor ontbrekende artikelen wanneer:  
   a. Er geen schriftelijke melding wordt gedaan binnen de in lid 1 gestelde termijn.  
   b. Het geregistreerde verzendgewicht overeenkomt met de inhoud van het verstuurde pakket.  

5. Terugbetaling of vervanging: Terugbetaling of vervanging van een artikel geschiedt uitsluitend indien uit ons onderzoek of dat van de vervoerder blijkt dat er sprake is van een fout of verlies tijdens transport.  

6. Overmacht: Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies, schade of vertraging die het gevolg is van overmacht, zoals fouten van derden (bijvoorbeeld vervoerders) of situaties buiten onze controle.  

Betalen

Jouw betaling wordt afgehandeld en beveiligd door Mollie zonder extra kosten.
Jouw betalingsgegevens en transacties worden niet bewaard in ons systeem.

Je kan eenvoudig, snel en veilig betalen via: 

  • Bancontact
  • Kredietkaart (VISA/Mastercard) 
  • Paypal 
  • iDEAL

 

Voor geen enkele betaalmethode worden kosten aangerekend. Lukt het betalen niet, contacteer ons dan even via webshop@mimi.be of bel 078 48 84 84 en dan helpen wij je graag verder. 

Retourneren

Wil je afzien van jouw webshopaankoop? Dat kan binnen veertien kalenderdagen, te rekenen vanaf de levering van jouw bestelling.
 
Je kan het product in ongebruikte staat en in de originele verpakking eenvoudig retourneren via Bpost. De retourkost bedraagt  €4,-. Bij ontvangst van je retour betalen wij jouw geld terug binnen de 14 dagen, met de retourkost van €4,- in mindering gebracht.
 
Gepersonaliseerde producten, fopspenen of artikelen die speciaal op maat gemaakt worden kunnen niet teruggestuurd worden. Artikelen die rechtstreeks via onze leveranciers worden verzonden (bv. meubelen) hebben afwijkende retourprijzen aangezien deze met speciaal transport worden verzonden. Artikelen die gekocht werden van een geboortelijst en bijgevolg speciaal voor de ouders besteld werden, kunnen ook niet geretourneerd worden. Niet door de schenkers en niet door de ouders, tenzij de winkel in kwestie hier toestemming toe geeft.
 
Hoe ga je te werk:

  • Meld je retour aan via webshop@mimi.be met vermelding van je naam, ordernummer en reden voor retour.
  • Je ontvangt vervolgens de vereiste retourlabel(s) via mail.
  • Stuur het product ongebruikt terug in de originele verpakking met vermelding van je naam en ordernummer.
  • Bij ontvangst storten we jouw geld binnen de 14 dagen terug, met de retourkost van €4,- in mindering gebracht. 
  • Print het label, plak het op de doos en breng je pakket binnen in een Bpost postpunt naar keuze.




Je wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, en gebruiksaanwijzingen. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt mimi zich het recht om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht.

Verantwoordelijkheden bij stopzetting van een mimi-winkel

mimi is een samenwerkingsverband van kleine zelfstandige ondernemers. In het geval van stopzetting van een winkel binnen ons netwerk, zijn noch andere mimi-winkels, noch het hoofdkantoor verantwoordelijk voor het innen van cadeaubonnen, lijstwaardebonnen of bestellingen die zijn aangeschaft in de betreffende winkel. Iedere zelfstandige mimi-ondernemer is zelf verantwoordelijk voor het correct afhandelen van alle verplichtingen bij sluiting van zijn of haar winkel.

 

#mimi.group

Step into the dreamy world of mimi

Ontvang onze maandelijkse nieuwsbrief met inspiratie, leuke producten ...